Followers

Tuesday, June 19, 2012

Tahun ni boleh makan durian. Yahooooo!!!

Perrrrhhh....dah 3 tahun lebih rasanya tak makan durian.  Oooppss! silap daa, tahun 2009 ada balik Malaysia dan makan durian.  Lepas tu tak de merasa durian sehingga la sekarang baru dapat menyantap durian sepuasnya...yum! yum! 

Balas dendam? Mana ada. Tak de.  Tak de la aku makan mcm orang yg nk 'balas dendam' waktu berbuka puasa tu, keh keh keh.  Sebabnya durian ni bukan la sesuatu yang aku 'gila'kan sangat namun tetap jgk termasuk dalam kategori buah yg disukai.  Senang citer, kalau ada-aku makan, kalau takde-aku takde pulak nak mencari kecuali la disebabkan 'faktor2 pendorong', hehehe.  Tapi kalau dah banyak depan mata, bedal ajer la...muahaha.

Tadi terbaca artikel Dr. Zubaidi yang ada menyentuh tentang durian yg dikatakan mengandungi banyak gula dan karbohidrat - 2 ulas yang bersaiz sederhana mengandungi kira-kira 60 kalori. (Artikel : Makan Durian Ketika Hamil).  Uishhh, camne ni... hancusss la diet i sebab dah balun banyak ulas doreyan ni.  Lepas ni nampaknya kena makan seulas jer la seperti di bawah ni yer adik kakak....hehehe...


mana cukup seulas only...hehehe

Sebut pasal durian ni kan teringat peristiwa nak makan durian frozen masa kt oklen dulu.  Alahai, gelak sorang2 bila lihat kembali video itu.  Nak upload kt sini tapi tak dapek kerana ada sedikit masalah teknikal.  Next time la yer. :)

8 comments:

  1. Sedapnyer. like Like Like... :-)

    ReplyDelete
  2. @mama,

    memang sedap tp tak leh makan banyak2 sebab panasssss...hehehe

    ReplyDelete
  3. amboii kak ina.. beshhnyer nmpk doreyan kamu itu!
    kecur air liur teman..=p
    tp skng bukan musim doreyan..
    teman pun tak merasa doreyan lg neh.
    ari tuh ngandung, alah ngn doreyan..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Assalam ina, wah dah balik ke malaya ya..dapatlah makan durian ya tahun ni..heheh dapnyaa....tengok durian yang gebus tu..

    ReplyDelete
  5. hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

    ReplyDelete
  6. salam inaku79

    emm..dah komen masa entri ke New Zealand tu.baru perasan,79 itu adakah tahun lahir awak?adakah kita sebaya?lahir tahun 1979 juga

    ReplyDelete
  7. uihhhh...beli kat mana duria ni geram la..tak pernah dapat macam ni.
    http://www.loginwang.com/?a=deqzam

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Ina, maceh sudi ke blog akak, akak link jugak ya! Seulas deroyan mana nak cukup pada peminat tegar mcm akak ni..hik3 cantik ulasnya :))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...