Followers

Tuesday, January 22, 2013

Merah Menawan Si Cili


Merah menawan cili hasil dari pokok cili yang kurembat dari mak mertua :D  Sebenarnya mak mertua dan adik iparku yang nombor 2 tu suka benar bercucuk tanam.  So, hari tu mil pun offer la pokok cili, pokok kari dan pokok pandan.  Senang keje kan, rembat pokok yg dah sedia ada dengan pasu2nya skali, keh keh keh....bertuahhhhh khennnn....Pokok cili ni duk dalam plastik hitam jer, aku letak luar pagar, atas tanah..  Hari-hari siram tapi ada jugak ter'miss' bila kami balik kampung.  Masa ambik tu tak berbunga lagi.  Sekarang sudah ranum menyala-nyala. Adik ipar pulak offer bunga kemboja tp kok ipaq ni kerek tul cakap "k.ina tak minat pokok yg tak ada hasil yang boleh makan, keh keh keh"..  ..   


ni jiran pon geram ni, hehehe



'kenyek' (penyek) buh dalam budu sedap ni bagi hantu budu...hihihi


lihatlah pokok ciliku,  banyak buah tu, sedap buat sambal kicap atau cili potong.


2 comments:

  1. lebat betul buahnyaa...senang nak msk petik aje kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah...petik jer tp klu tengah kalut tu, belasah cili beli yg kt dalam peti ais jugak....hehehe

      ReplyDelete

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...