Dermags Kulai

Dermags Kulai
R&D Skincare

Wednesday, June 05, 2013

Fefeeling aku di musim autumn...




Aku memang tengah tak de keje ni.  Eh, rilek sakan tau bila balik kampung ni, hehe.  Sila la jelesss, keh keh keh.

Aku tertengok video ni kat fb aku tadi.  Teringat pulak kenangan semasa berada kat tempat orang dolu-dolu.  Gambar-gambar dalam video ni aku ambik semasa aku lepak-lepak kat Albert Part sambil berjalan kaki balik rumah.  Dekat je haaa dengan apartment kami masa tu.

Lagu dalam klip ni adalah lagu nasyid dari kumpulan Hijjaz.  Sesuai sangat dengar lagu ni kalau tengah down.  Memberi peringatan kepada kita yang apa sebenarnya tujuan kita diciptakan di muka bumi Allah SWT ni.

Masa ni tak silap aku tengah musim autumn.  Owh, daun-daun ke'oren'gan dan berguguran... alangkah syahdunya.. hehe.. Tapi sekarang kt New Zealand bukan musim gugur tp tengah musim sejuuukkksss.

4 seasons kat New Zealand adalah seperti berikut:

December-January-February ---> Summer
March-April-May ---> Autumn
June-July-August ---> Winter
September-October-November ---> Spring

dan yang pasti kat Malaysia ku tercinta senantiasa summer sepanjang masa, hehe.

4 comments:

  1. rindu nak pegi nuzilen lagi
    tp entah bila agaknya

    kalau dgr lagu yg sesuai dgn situasi kita pd masa tu,rasa macam lagu tu dituju pd kita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. irfa, best kan...kan kan...pegi sane. tp kami klu nk pegi lagi jwbnya kena menabung pitis la nk beli tiket MAS ni. lain la irfa, mesti MAS kasi less byk kan untuk staff. eh, lepas ni pegi la jalan2 ke tempat/negara lain plak...hihihi.

      Delete
  2. tetiba haku pon nak blk smula jepung! huwaaaaaaa.... rindu sehhhh huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa duk sana, rindu nak balik kg... masa duk sini, gedik plak nk pegi sana....hahahahaha....rasa2nya itu mmg standard bg orang2 seperti kita ni... :p

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...