Followers

Monday, November 01, 2010

MR. CRAB



Sabtu lepas ada org mengidam nak makan ketam. sib baik ada jumpa ketam...huhuhu... kalau tak, kempunan la. sib baik bkn mama faqihah yg teringin kan, klu x nanti x pasal kena gossip ibu mengandung plak. klu abah faqihah tak per, tarak gossip2...hahaha.

Ketam ni msk apa? ntah la...tak tau pn masak apa tp turutkan aje ciri2 yg disebutkan org 'mengidam' tu. Tumis bawang putih (tumbuk) ngan bawang besar (hiris) kemudian masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram, sos ikan dan cili padi yg dibelah dua dan sedikit air. Masak smpai pekat dan sebati. Taburkan dgn sedikit daun ketumbar. Siap!



6 comments:

  1. salam kak ina, sedapnya ketam...besarrr lak tu...

    ReplyDelete
  2. mak ko! boley tahan jugak besaunyer ketam NZ nih erk na! mesti manis isinya.. jom kiter lawan sabung ketam! kekekeke

    ReplyDelete
  3. @Mas,
    salam, ketam mmg sedap cuma harganyer yg x sedap klu nk beli byk...hehehe..

    @eliyaezlinalias,
    jgn pigsan, makan ketam dulu...hehehe ;-)

    @k.hana,
    takde la besau mane pon..yg sedan2 ajer...hehe. jom kak, meh boxing ketam jepong ngan ketam nz...kekeke...

    ReplyDelete
  4. Subhanallah! besarnya ketam!!
    ni mesti Mr Carb dlm citer sponge bob ni hehhe
    wow~~~ nampak sungguh menyelerakan la ina... kang ada yang akak serang rumah ina ni kang hahhaha
    take care, sis

    ReplyDelete
  5. @K.Fariza,
    tu la kak, asyik duk tgk katun spongebob tu yg berkenan mr.crab tu. hahaha, kak ni menu lepas dh,dh selamat masuk perut dh... x dapek la akak nk dtg menyerang... hihihi... ;-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...