Dermags Kulai

Dermags Kulai
R&D Skincare

Wednesday, July 28, 2010

TELUR DADAR BERMAYONIS

tu dia...asap x abes lg dh snap gambar...hehehe


Sumber : K. Nor

Pagi td ternampak menu ni kt dapur k.nor. So, apa lg...menu simple2 cenggini suka sgt la aku meniru. Kata k.nor, dia tgk iklan Sheila Rusly pelakon fofular tu la masak telur dadar pesen cenggini. So, k.nor ngejas ikut stail dia. Dan aku plak tukang tiru serta ejas ikut bahan yg ada kt rumah ni & kuantiti yg diperlukan. Ok, layan resepi di bawah. K.nor, halal yer tepek kt sini. Kuantiti tu dh edit, nk tgk resepi ori k.nor sila refer link kt ats yer.


Bahan-bahan


  • 2 bj telur
  • 1 sudu besar mayonis
  • 1/2 labu bawang besar ~ dipotong dadu
  • 2 bj cili merah ~ dibelah dua dan hiris - aku ganti dgn cili padi
  • daun saderi ~ dihiris - sbb xde stok so aku ganti dgn daun bwg
  • sedikit garam
  • sedikit hirisan isi ayam - ini aku yg tambah (optional)
  • sedikit minyak

Cara-cara


  1. Masukkan minyak ke dalam frying pan dan panaskan.
  2. Pecahkan telur ke dalam sebuah mangkuk dan masukkan mayonis.
  3. Pukul dgn garfu hingga sebati.
  4. Masukkan kesemua bahan2 lain dan gaul lg hingga sebati.
  5. Tuangkan adunan telur dan goreng hingga telur dadar masak.
  6. Angkat dan hidangkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...